Powerwalk er en skånsom, men effektiv motionsform! 
Powerwalking forbedrer konditionen, forbrænder fedt, giver masser af energi og samtidig får du frisk luft og oplevelser på vores ture i kommunens smukke natur. Vi træner sommer og vinter i ferier og på fridage – tre gange om ugen: tirsdag, torsdag og søndag. Vi anbefaler, at du også træner tre gange om ugen. Enten med dit hold eller på egen hånd, hvis du er forhindret i at deltage i den planlagte træning. Du får pulsen op, kommer i godt humør og i super form, hvis du følger vores hold.
 
Vi træner hele kroppen
Begge powerwalk-hold vil møde varieret træning på turene, fx intervaller, trappe- og bakketræning, tempogang og styrkeøvelser, Tirsdag aften tilbyder vi desuden coretræning for vores gåhold efter vi har været ud at gå. Vi træner efter et træningsprogram, der gør vores gåhold stærke, så vi undgår skader.
 
Vi har to powerwalk-hold, som er tilpasset forskellige målgrupper:
 
Powerwalk 1
Det øvede hold, hvor tempoet er højt og turene er lange. Vi træner i alt 3 ½ time om ugen og går omkring 20-24 km på de tre træningspas. Vi går i højt tempo (gennemsnit +6 km/time), og du skal være i god form for at følge med holdet.
 
Powerwalk 2
Holdet for begyndere, skadede løbere, og dem der ikke er i topform endnu, men drømmer om at komme det. Vi træner i alt 3 timer om ugen og går omkring 12-18 km på de tre træningspas. Vi starter turene med rolig gang og skruer op til et raskt tempo (gennemsnit 5,5 km/time). Du skal kunne gå min. 3 km i raskt tempo uden problemer for at følge med holdet. Vi træner hele kroppen.
 
Powerwalk 1 og 2 har en lukket gruppe på Facebook, hvor du får aktuelle informationer og hvor vi kan holde hinanden til ilden og dele vores oplevelser.
 
Hvor og hvornår
Mødestedet er om søndagen altid ved Furesøbad, om vinteren om tirsdagen ved kulturhuset Stien og om torsdagen ved Kulturhuset, hvor vi har fælles opvarmning og træner samtidig med løbeholdene. Tirsdag og torsdag kl. 18-19 og søndag kl. 9:30-11. Her møder du en eller flere trænere, der står for dagens tekniktræning og gåtur. Om tirsdagen er der fokus på alsidig træning. Vi arbejder med kondition, styrke, balance og stabilitet. Om torsdagen er der fokus på tempo og intervaller, og om søndagen sørger vi for at få kilometer i benene.

Påklædning
Det er vigtigt, at du har egnede sko på. Vi anbefaler gode løbesko med en stødabsorberende sål. Find også det bløde, svedtransporterende sportstøj tøj frem! Hvis du ikke allerede har løbetøj, så overvej som et minimum at investere i et par løbebukser, der giver dig god bevægelighed.
 
Medlemskab
Man skal melde sig ind i løbeklubben og betale kontingent for at være med på holdet.

Når du melder dig ind, skal du oprette først oprette en profil på klubbens hjemmeside, så du kan logge ind. Dernæst under MEDLEMSKAB melde dig ind i klubben: (FLS). Det koster 300 kr. og betalingen dækker frem til 1. april det efterfølgende år, hvorefter det automatisk bliver trukket en gang om året. Til sidst skal du under Udendørs træning tilmelde dig Powerwalkholdene (POW), så vi kan se du er powerwalker.

Trænere på holdene er: Henrik Juel, Tine Ringgaard og Marianne Bolvig.
  
 
 
 
  Furesø Løbeklub - Rytterkrogen 4 - 3520 Farum - Tlf: 28965868 - email: info@furesoeloebeklub.dk en løsning fra Klubmodul